Part Time Gardener

8:43 PM



hai korang semua.. ape khabar? amboi3... mesti sekarang ramai yang dah mula persiapkan diri untuk satu bulan yang begitu mulia.. bulan yang sentiasa ditunggu2 oleh mereka yang beriman dan beramal soleh.. Baguslah kalo korang sedang bersiap sedia.. kepada yang belum habis ganti puasa, cepat2 la habiskan ganti uh ye.. jangan tangguh2.. nanti kene bayar fidyah... 

Alhamdulillah.. sekarang naim dok buat kerja part time dekat sebuah kebun anggur... Wuhuhuhu.. kebun anggur??
actually.. kebun ye.. bukan ladang.. dan bukan di cameron highland.. Ade seorang usahawan tani yang menjalankan penanaman buah anggur.. banyak jenis jugak rupanya buah anggur ni sampai naim sindi pun, tak berapa ingat nama2 buah anggur uh.. In Shaa ALLAH, berkemungkinan selepas raya Buah anggur dah boleh dipetik.. Sekarang ni, tengah berbunga... so.. Doa2 la cepat2 masak.. hehehe....

Banyak bende aku belajar bila jadi gardener ni ( a.k.a pekebun)..
Aku belajar cara2 jaga pokok anggur, apa guna racun...
dan Harini, aku dok buat kerja meracun je... Risau jugak kalau2, otak aku sekali kene racun.. haha.. kan jenuh rope itu... 
So... sekarang ni mang agak2 penat... Yelah... asyik berjalan ke hulu, ke hilir.. mau tak penat.. dah la besar kawasannya...
Aku pilih part time ni sebab aku tak nak keje sampai malam.. nanti tak boleh nak pegi terawih.. sedih wehhh.. taun lepas aku keje, jarang2 sekali dapat pergi terawih.. nak buat lepas balik keje, mang tidak la.. badan dah penat sangat.. hope, taun ni akan lebih baik dan indah ramadhan buat ku Dan sahabat2 blogger sekalian.. So.. setakat ni saja naim nak story mory...
wassalamualaikum..

You Might Also Like

1 Sweet Smile

KOMEN DI SINI