DEMAM UNIBERSITI

3:56 PM



ehem3... hai semua.. kembali lagi kita ye...
huhuhu... So.. seperti mana yang semua tau, berkenaan keputusan tawaran kemasukan ke peringkat Ijazah Sarjana Muda bagi pelajar lepasan STPM, Asasi Dan Matrikulasi telah pun diumumkan semalam.. Alhamdulillah dan sekalung tahniah buat sahabat2 yang telah berjaya melayakkan diri dan ditawarkan kemasukan ke Universiti...Mungkin mudah membuat pilihan kepada mereka yang hanya Ditawarkan oleh UPU.. bagaimana pula yang mendapat tawaran dari USM juga? so.. ape2pun.. Pilihan terletak ditangan anda...



Namun, terdapat juga segelintir pelajar yang tidak berjaya ditawarakan kemasukan ke Universiti.. Ini adalah satu ujian besar buat mereka.. yelah.. setiap pelajar pasti mempunyai impian untuk melanjutkan pelajaran ke uNiversiti dan membawa pulang segulung ijazah.. tapi..Rezeki tidak menyebelahi mereka.. Ape2pun, jangan terlalu bersedih.. kerana setiap yang berlaku ada hikmahnya.. Dan tidak semestinya tidak dapat masuk ke UNiversiti, hidup korang dimasa depan akan gelap.. In shaa ALLAH... masih ada lagi cara lain untuk korang berjaya....Yang penting.

JANGAN PERNAH BERPUTUS ASA !!!

so.. dalam memilih Universiti ni pulak, korang kene pastikan betol2 apa yang korang mahukan.. dan Minat korang sendiri.. Melainkan korang sudah tidak punya pilihan lain.. Kadang, ape yang kita harapkan, kita tak dapat.. Jadi, bersyukur jela dengan apa yang kita terima.. Jangan marah.. Itu semua mungkin yang terbaik buat kita yang ALLAH dah aturkan.. jangan la risau..
So.. gud luck buat semua.. selamat menempuh alam universiti..
salam ramadhan.. Jom ramai2 tambahkan amalan sebanyak mungkin...
in shaa ALLAH..
wassalam...




You Might Also Like

3 Sweet Smile

  1. sy lah antara yg x dpt tu..sdeyh menggunung dlm hati..hny kembali pda-Nya yg mampu sy buat skrg.. :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa ALLAH.. jgn lupa buat rayuan ye....

      Delete
  2. Salam done follow salam perkenalan... ^__^

    ReplyDelete

KOMEN DI SINI