TENTANG TUDUNG LABUH..

5:35 PM




ppppeeeewwwwiiiiittt!!
huhuhu... aksi biasa kalo jumpa awek2 at luar uh.. btoi tak?.. hahahaha.. awok tak pernah plak buat bende uh.. hehehee.. takpelah.. ape tajuk entri kali ni ea?? xpela.. lupakan pasal tajuk.. nanti-nanti bleh dipkirkan..
So.. entri kali ni khas buat wanita, perempuan, ibu2, makcik2.. hehe.. 
Skunk ni, kalo kita tengok semakin banyak wanita2 islam mula bertudung, malahan bertudung labuh serta berniqab.. niqab uh ape? purdah la.. purdah uh ape??.. alohai.. nk terang specifik awok ni tak reti sangat..
Satu kain yang dipakai untuk menutupi wajah kecuali mata.. (of coz la tak tutup mata. kalau tak camne nak jalan, tak nampak.. hehe )... SO.. macam2 pandangan orang buat mereka yang bertudung labuh ni...
APA MEREKA KATA?? hah.. bace kat bawah ni dlu ea..

ORANG KATA...

pakai tudung labuh tu -->

1)NAMPAKKAN KITA MACAM ORANG TUA

2)MACAM USTAZAH..NANTI BUAT JAHAT SIKIT ORANG MENGATA

3)TAK FASHIONABLE...BOSAN!

4)MESTI SOPAN,TAK BOLEH GANAS-GANAS

5)NAMPAK GEMUK... (--..--)''

6)TAK PANDAI BERSOSIAL.. 


herm... uh la manusia.. sentiasa melihat dan memberi pendapat sesuka hati.. tapi tidak boleh salahkan mereka.. setiap orang ade hak memberi pendapat.. mungkin mereka tidak mendalami dan mengetahui ilmu yang telah diajarkan oleh Nabi Muhammad S.A.W.... 
Jangan ingat mereka bertudung labuh itu wanita biasa.. mereka sebenarnya luar biasa.. sangat luar biasa...
Actually, orang yang pakai tudung labuh ni bukan lah baik sangat (manusia biasa tak lari dari melakukan kesilapan) dan orang yang baik itu sudah tentu bertudung labuh.. Kita ini manusia yang hina lagi jahil.. tidak boleh lari dari melakukan kesilapan.. tapi walau un ade je yang pakai tudung labuh tapi akhlaknye kurang, ALLAH masih memandang nye dengan penuh rahmat... mungkin die perlu diberi lebih peringatan supaya menjadi lebih baek.. Jadi jangan lah kita terlalu jumud.. 

BERTUDUNG itu TIDAK WAJIB.. 
yang WAJIB adalah MENUTUP AURAT......

Jadi.. tudung itu labuh atau un tidak asalkan menutup aurat serta dapan melindungi bentuk tubuh badan seseorang wanita itu, maka bolehlah.. yang penting MENUTUP AURAT.. BUKAN URAT...
In Shaa ALLAH sahabat dapat sedikit ilmu... kalo takde un, mungkin boleh dijadikan peringatan buat kita bersama.. 
In shaa AllAH... sekian sahaja..
wassalamualaikum w.b.t...
Barakallahufika...



p/s : kalo ade salah dan silap mohon maap dan diberi teguran.. saya hanyalah hamba ALLAH yang hina..

You Might Also Like

3 Sweet Smile

KOMEN DI SINI

AS-SOHABAH

Like Me !!

Instagram