Cinta Long Distance

1:32 PM

wwwweeewwwiittt...!! Salam Ramadhan Al-mubarak semua..
eeerrm... In shaa ALLAH, malam ni kita dah boleh mula untuk bersolat terawih, dan bermula nye perjuangan kita dibulan ramadhan dengan berpuasa dari terbit fajar, sehingga matahari terbenam...Ape2pun, persiapkan diri kita sebaik mungkin.. mengumpul segala pahala.. dan kejar lah satu malam yang lebih baik dari seribu bulan.. iaitu LAILATUL QADAR.. in shaa ALLAH..
hehehe.. macam lari pulak dari tajuk... Oh ye, header naim uh, akan always diupdate untuk share hadis2 sempena bulan ramadhan al-mubarak ini...



Oke.. berbalik pada tajuk entri uh... eeeerrmm..
naim tengah bercinta ke sekarang ni?? ce cite..ce cite.. alahai.. macam orang hot sangat je nak kisah pasal kisah cinta kite.. AH! suka hati lah.. hehe... Actually, setelah sekian lama naim mencari, Pada hujung semester 2 aku, bertemu dengan si Dia... Bersua muka kah? tidak.. kami ni seolah-olah macam CInta Muka Buku la jugak.. hehe... Almaklumlah, sorang di utara, sorang di selatan, mang sukar untuk bersua...



Aku akui, mang sukar untuk mempertahankan hubungan sebegini.. Namun, hatiku nekad untuk menjaga hubungan ini sehingga sampai Ke gerbang pernikahan.. In shaa ALLAH.. itu niatku.. Dan sentiasa berharap niatku ini akan tercapai...
Aku tidak mencari yang cantik
Aku tidak mencari yang seksi
Aku tidak mencari yang kaya
Aku tidak mencari yang "HOT"
cukuplah sekadar dia menerima aku seadanya...(jiwang habis) hehe... Aku perlu persiapkan diri aku untuk membimbing keluarga yang bakal aku bina.. Itu adalah JANJI yang telah aku buat demi kebahagiaan kami di masa depan... Ye, aku akui bukan mudah untuk mempertahankan hubungan ini... Perlu ada kesabaran, kepercayaan, dan kesetiaan.. Dalam pada itu, perlu juga saling faham memahami... Yelah.. masing2 student.. Masing2 perlu ada tanggungjawab yang perlu diselesaikan terlebih dahulu...in shaa ALLAH.. aku akan usaha Sebaik mungkin untuk menjamin kebahagiaan kami di masa depan... 

"Setiap perhubungan tidak akan selalu nya indah.. pasti ada kepahitan nya juga demi mencapai kebahagiaan dan kemanisan dihujung nya.. Hanya sabar, setia dan percaya mampu membawa keindahan di pengakhirannya..."

p/s : entri ini takde kena mengena dengan kes couple seminggu ye.. huhuhu... 

You Might Also Like

3 Sweet Smile

  1. hehehe . Tetiba pulak terkait ngan yang kapel seminggu >.<

    Semoga niat baik dipermudahkan ^^

    ReplyDelete
  2. percintaan jarak jauh (pjj) ni nak kena banyak bersabar and trust each other...

    ReplyDelete
  3. selamat berbahagia :)

    jom singgah sini lak,
    http://secretloveofain.blogspot.com/

    ReplyDelete

KOMEN DI SINI