GADIS ITU BAIK??

12:04 AM

hai semua...
hermm... apa citer sebenarnya ye? gadis itu baik? sapekah?
hehehe... sekarang ni, kita tahu telah ramai mereka yang selama ini jauh daripada ALLAH, telah mula kembali mengabdikan diri kepada ALLAH dan sentiasa berisitqamah dalam melakukakn kebaikan.. Kadang2, luaran yang cantik, belom tentu menjadi kesucian dalam diri seseorang... Apa yang penting, apa yang kita lakukakn biarlah ikhlas... dan niat hanya kerana ALLAH S.W.T....



Aku bukanlah seorang yang baik, aku sentiasa menilai diri sendiri dengan memerhati setiap apa jua yang berlaku disekeliling aku.. Namun, sekarang ini semakin meluasnya perkembangan internet dan kemajuan teknologi, semakin ramai gadis2 yang sudah mula hilang perasaan malu... kerana, bagi wanita itu "Malu adalah sebahagian daripada Iman"... Jadi sepanjang usia aku yang muda ini, macam jenis wanita telah aku temui... daripada sebaik2 manusia, sehinggalah kepada yang kurang baik.. Setiap perkenalan, pasti ada pengajaran yang aku temui...

Kadang2, sebuah perkenalan yang begitu rapat, indah dan mesra.. tidak semestinya, harus berakhir dengan khalimah2 cinta... akan tetapi lebih manis jika perkenalan itu diselitkan dengan khalimat2 cinta yang akan membuatkan cinta kita kepada ALLAH dan Rasulnye semakin meningkat...Ya... itu bukanlah satu perkara yang mudah.. tapi.. kita masih mampu untuk mencuba..



Lagi satu yang ingin aku tekankan disini adalah jangan lah kita mudah memandang hina atau rendah kepada insan2 yang pernah berbuat kesilapan...Tidak kira lah macam mana pun orang tersebut, jangan la sesekali kita biarkan dia terus berbuat silap...percaya atau tidak, setiap mereka yang berbuat kemaksiatan, pasti akan terdetik dihatinya untuk kembali ke pangkal jalan.. mencari sinar yang lebih diredhai ALLAH... Tetapi, disebabkan terdapat segelintir masyarakat yang mempunyai pandangan yang cetek, maka mereka ini tidak dilayan dan tiada siapa yang ingin membimbing mereka... Seharusnya, kita tidak perlu berbuat sedemikian rupa..sebab setiap insan didunia ini berhak mendapatkan rasa bahagia dalam sinar ilahi.. Jadi, sama2lah kita berdoa, semoga apa jua yang kita lakukan, akan mendapat rahmat daripada ALLAH...
Sekian.. wassalam..

You Might Also Like

4 Sweet Smile

  1. Betul. saya setuju. kan bagus kalau cinta yg dtg tu lahir dari kedua hati yg hnya mngharapkan keredhaan dariNya

    ReplyDelete
  2. cinta kerana Allah dan Rasul itu indah

    ReplyDelete
  3. Menarik pulak baca entri ni.. Betul tu, kita takde hak nak menghukum manusia atas kesilapan masa lalu dia. Sekurang2nya dia dah berubah ke arah yang lebih baik.. Kita ni bila lagi? Huhu.. Sama2 istiqamah diri untuk menuju ke arah yang lebih diredhaiNYA.. Insha Allah.. =)

    ReplyDelete

KOMEN DI SINI

AS-SOHABAH

Like Me !!

Instagram