Human Being Or Animal

6:34 PM



hai semua.. 
dipetang hari yang indah mengunkap seribu satu rasa sedih dan pilu bila mengenangkan kuliah electric tadi..
chOP! CHop! Chop!.. korang sihat tak? alhamdulillah.. semoga korang sihat serta berada di bawah lembayung rahmat ALLAH.. semoga kita sentiasa bersyukur atas nikmat iman dan islam yang dikurniakan..

Berbalik kepada story sedih tadi.. bukan lah sedih, marah pun ada jugak... namun, kita sebagai manusia tidak pernah lari dari melakukan kesilapan..kenapa???
segalanya bermula bila pensyarah suruh student duduk di hadapan kerana suaranya tidak mampu "propagate" sampai ke belakang.. jadi, most of student berganjak kehadapan sedikit...
then segalanya bermula kerana terdapat segelintir pelajar tidak mahu turun ke bawah dan duduk dihadapan.. akan tetapi mereka hanya tetap kat tempat mereka duduk dan ada jugak yang hanya berganjak dua baris hadapan.. paham ke? hope korang paham.. hehe..
Then, disebabkan itu lecturer jadi marah then said..

" YOU ARE NOT HUMAN BEING, YOU ARE ANIMAL... YOU MIGHT EVEN BE WORST THAN ANIMAL.. "

So.. disebabkan memikirkan ape yang pensyarah tersebut cakap, cukup memberi kesan kerana beliau telah membawa diri sebagai seorang muslim yang tidak sepatutnya mengeluarkan kata2 sedemikian rupa.. apa pula orang non-muslim fikir?
takpelah.. aku redho... apepun dia tetap guru kita.. seorang insan yang harus dihormati sampai bila2..
tapi, aku tetap tak boleh terima dia mengatakan semua student itu adalah BINATANG or ANIMAL... 
aku hanya berpegang pada satu kata-kata indah...

" SABAR ITU INDAH "

You Might Also Like

0 Sweet Smile

KOMEN DI SINI