NAK KE MANA LEPAS NI EK??

7:48 PM

hello guys.... erm... apa khabar korang sume?? sihat?? 
aku harap korang semua sihat2 la ye.. alhamdulillah....
sebelum uh.. bleh tak tolong klik SINI n SINI dlu....
(kalo sudi la) trima kasih sangat kalo sudi klik..hehhehe..

Btw, tajuk arini takde ape yang menarik sangat.. just ingin memberi sedikit buat adik2 lepasan SPM kita yang baru dapat result semalam..

 ade yang gembira sampai menangis...
 ade yang melompat mengalahkan monyet.. 
ade yang menangis sebab keputusan kurang memuaskan...

ape2 pun, jangan bersedih.. SPM bukan lah penamat nye.. masih ade lagi peluang buat adik2 sume untuk berjaya dalam hidup...
aku bukan lah kaunselor or pakar penasihat.. tapi, ada la beberapa adik2 lepasan SPM yang bertanya kan kemana kah harus mereka pergi lepas ni.. kos ape nak amek? layak ke dengan result yang tak berapa bagus??


1. tau apa cita2 korang

2.dalami dan fahami diri sendiri tentang minat

3. minta pendapat dari ibubapa, senior, or guru2

4.JANGAN IKOT KAWAN !!! kerana minat kawan dan kita belum tentu sama

5.Cuba tunaikan permintaan ibubapa jika mereka inginkan anda mengambil jurusan yang anda sendiri tidak suka

6.Istikharah dalam membuat keputusan

7. Berdoalah agar diberi petunjuk oleh ALLAH..

ape2 pun adik2, ilmu ALLAH ini terlalu banyak dan luas... ambil lah apa jua yang mampu membawa adik2 kearah jalan yang lebih diredhai dan diberkati.. niat kerana ALLAH...
semoga berjaya dalam membuat keputusan...

(kalo nak minta pendapat un boleh juga) 
wassalam...

You Might Also Like

2 Sweet Smile

  1. betul, SPM bukan penamat perjalanan hidup. don't give up. rezeki Allah ad dimana mana :')

    ReplyDelete
  2. yep...JANGAN IKUT KAWAN...sebab destinasi kau dan aku tak sama..hehe

    ReplyDelete

KOMEN DI SINI