BERSABAR LAH

2:33 AM



bismillahirrahmanirrahim...
Alhamdulillah...syukur kepada ALLAH S.w.T. kerana masih lagi diberi kesempatan menikmati hidup didunia yang serba hebat dan penuh dengan pelbagai dugaan dan cabaran... Aku sekarang telah melangkah masuk ke tahun akhir bagi pengajian aku di peringkat ijazah sarjana muda dalam bidang kejuruteraan kimia... begitu banyak pengalaman pahit dan manis sepanjang menjadi mahasiswa dan penuntut di universiti ini... terus terang ku katakan aku bukan lah seorang pelajar yang pandai... setiap sem pasti ada sahaja subjek yang akan menjunamkan POINTER ku ke benam dibawah tanah... tapi, tidak tahu kenapa aku tak penah rasa sedih akan keputusan peperiksaan aku yang begitu teruk.. bahkan semestinya aku tidak jugak gembira... namun, aku sentiasa muhasabah diri aku agar aku bisa bangkit walaupun seribu kali aku gagal, aku takkan sekali-kali mengalah akan ape yang aku usahakan... maybe terlalu banyak kesilapan yang aku lakukan tanpa aku sedari... apepun aku mengharapakan tahun akhir ini adalah tahun yang akan meninggalkan kenangan paling indah aku sepanjang aku di universiti... tak sabar nak abes kan pengajian ni... namun, ilmu ALLAH S.W.T. itu terlalu luas... jadi bukan setakat ini sahaja ilmu yang perlu dituntut... banyak lagi yang perlu dipelajari dan diteladani... In shaa ALLAH...

Sebanar nya, aku pun tak tau ape yang ingin aku bebelkan sekarang ini... tapi aku ini menceritakan kembali sebuah kisah tentang seorang gadis yang pernah aku suka dan cinta dengan sepenuh hati aku... Apapun aku mintak maap buat sesiapa yang pernah mengikuti kisah gadis ini yang hidup nye penuh dugaan dan cabaran... sehingga la suatu masa tuh, aku diberitahu bahawa gadis tersebut sudah pun dijemput Ilahi... Sungguh benar aku begitu sedih... akan tetapi... lama kelamaan aku seolah-olah dapat merasakan gadis tersebut masih hidup menurut kan cara si pemberitahu itu menghubungi dan menyampaikan pesanan kepada aku.. Kemudian, aku terdetik untuk bertanya tentang soal kematian gadis tersebut... dan ternyata FIRASAT aku BENAR bahawa gadis tersebut masih hidup... rupa nya selama ini perkara ini dirancang tanpa pengetahuan gadis tersebut.. dan sebenarnye telah banyak kali aku ditipu akan soal kematian gadis tersebut... namun begitu, aku tidak marah dan tidak kecewa sebab aku yakin benda tersebut dilakukan atas sebab tertentu... sejak itu aku mula tawar hati... dan mula menjauhkan diri... juga aku sendiri un tidak mampu lagi untuk memahami siapa gadis itu sebenanrnye... macam mana cara kehidupan dia sebenanr... dan aku lebih rela mengundur diri terlebih dahulu...

Alhamdulillah.. semalam ku melihat status Facebook beliau bahawa beliau telah mendirikan rumah tangga bersama seorang lelaki yang aku sendiri tidak mengenali.. Apa pun, aku sentiasa mendoakan kebahagiaan dan kesejahteraan gadis itu... Sebab aku sangat memahami penderitaan die selama perkenalan aku dengan gadis itu.. Dugaan.. cabaran... sakit... pahit ... pedih... segala nya aku ketahui... daripada seorang wanita yang terpesong aku cuba pimpin kau ke jalan yang lurus... Alhamdulillah... Sesungguhnya, Hidayah itu milik ALLAH S.w.T... dan ALLAH begitu menyangi mu kerana kau lah Bidadari Syurga itu..  Syukur walaupun perkenalan itu hanya seketika...
BARAKALLAHULAKUM WAJAMA'A BILKHOIR...
sekian celoteh tak seberapa ini...
akhir kata.....
Cinta ALLAH... Cinta Rasulullah..
wassalamualaikum...

You Might Also Like

0 Sweet Smile

KOMEN DI SINI