PART TIME CUTI SEMESTER KALI NI

10:27 PM



Hai semua sahabat.... huhuhu.. Apa khabar korang semua? sihat tak? hah... Alhamdulillah.. harap korang semua sihat la.. Buat yang bersekolah, belajar la rajin-rajin.. jangan malas2.. Ingat pesan mak ayah uh selalu.. Doa la moga2 diberi kemudahan dalam memahami pelajaran yang dipelajari... In shaa ALLAH..


hah.. korang mesti dah boleh agak an ape kerja part time aku sekarang ni.. Alhamdulillah.. rezeki.. Yes... aku bekerja sebagai seorang guru sekarang ni.... tapi.. bukan la guru yang dahsyat sangat.. hanya sebagai guru di sebuah sekolah agama rakyat untuk budak sekolah rendah... tapi.. aku ditugaskan untuk mengajar murid2 kelas darjah tiga.. wwwuuuuu!! bukan senang baq hang kata kau.. Biasa lah.. budak-budak...yang perempuan nye senyap kurang berkata2... yang lelaki nye, terlalu banyak berkata-kata sampai tak nak berhenti.. macam2 kerenah harus dilayani.. ape2 pun.. Agak berat sebenarnya.. sebab ... bukan mudah nak handle budak2 ni... 5 saat je dorg mampu senyap... lepas tu bising balik.. 

In shaa ALLAH... Dengan berkat kesabaran aku masih lagi mampu mengawal... kat sini jugak la aku kene pandai kawal tahap kemarahan.. memang ade yang nakal.. tapi.. aku just assume mereka ni budak-budak.. kadang2.. kalo cakap baik2.. mungkin dorang boleh dengar.. betoi x? hah.. ape2 pun.. pengalaman pertama aku dalam mengajar sangat memberi impak juga pada diri aku sendiri... okey... setakat itu sahaja untuk entri kali ni... 



Hati ni merindu sang bunga yang pergi Umrah..
In shaa ALLAH.. akan sampai ke malaysia tak lama lagi..
Sekian..
wassalamualaikum...

You Might Also Like

1 Sweet Smile

  1. pengalaman sentiasa menjadi satu pengajaran dan guru yang baik dalam kehidupan =))

    ReplyDelete

KOMEN DI SINI